Underskatta aldrig tanters förmåga att idrotta

Tant gympan var elt okej och faktiskt rätt jobbig. Tanterna stod i som sjutton och hopaps och skuttade. Nu har jag duschat och tagit en kopp te och bara slappat lite, snart ska jag plugga lite so som jag har prov på imorgon.
Imorgon blir det hem och städa lite efter skolan, skriva lite föredrg och sedan funderar jag på att våldsgästa Lisen. Det är alltid trevligt. Att bli våldsgästad av mig alltså.

Idag började vi läsa om genetik på biologin. Det var faktiskt riktigt intressant. Man skulle tänka efter vilka egenskaper man fått från sin pappa, sin mamma och vilka man inte hade ärvt från någon.
Det var ganska knepigt, man tänker ju mest på utseendet när det gäller sådant, men till slut kom jag i alla fall fram till;

Mamma
Av henne har jag ärvt det sociala. Att kunna prata med och inför folk och sådant.


Pappa
Av pappa har jag mer ärvt tänket. Intresse för hur saker fungerar och sådant.


Det är svårt att tänka så här när man bara får en sådan fråga helt plötsligt. Listorna kan nog göras långa om man bara tänker till ordentligt, men detta räcker för mig. Prova själva?




Kommentarer
Postat av: FL

förlåt för att vi inte kunde ses :/ <3<3

hade verkligen velat!

2009-03-07 @ 22:20:50

Kommentera

Ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Din mailadress

Om du har en blogg, länka här!

Kommentera mera!

Trackback