Det osäkra före det säkra?

Ibland får man sådan där beslutsångest så man tror att man ska spricka. Oftast handlar det om vardagliga saker t.ex. när man ska köpa ett par nya skor. Man hittar två par som är exkat lika fina/bra/sköna... och man önskar att man bara hade hittat det ena paret. Vilket par man än tar, blir man ju nöjd, men man kommer ändå inte kunna bestämma sig för vilket par man ska ta.
Det är ju ganska ovesäntligt vad man väljer eftersom det bara handlar om ett par skor, och båda är bra, men alla har säkert känt känslan.

När valet däremot står mellan saker som har stor betydelse för ens framtid, går itne den känslan att jämföra. Det är så jäkla många gånger värre. Nu är det inte längre oviktigt vad du väljer, utan ditt val kommer att påverka ditt liv, ja praktiskt taget din vardag under 3 års tid.

Jag har velat fram och tillbaka i snart ett halvår om vilken skola jag ska välja nu när gymnasiet börjar. Bor man precis i mitten så är det inte så lätt. Bara man hade bot lite närmare något håll, hade valet blivit mer självklart. Om itne stenstorp hade haft sådana jäkla bra tåg och bussförbindelser hade jag liksom inte varit tvungen att välja. Fast nu är det så, och ingen annan än jag kan välja.

Jag vill ta ålleberg så därför borde jag ta Västerhöjd!

De flesta personerna jag sagt detta till har stämplat mig som idiot, så därför tänker jag inte förklara vad jag menar.



Nu ska jag träffa min andra hälft, puss!


Kommentarer
Postat av: kb

över chokladppudding och laktosmage lät allt du sa väldigt vettigt, och tro mig när jag säger att jag förstår dig.

2009-03-19 @ 19:20:26
URL: http://kruse.blogg.se/

Kommentera

Ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Din mailadress

Om du har en blogg, länka här!

Kommentera mera!

Trackback