limp - om livet

limp säger (23.11):
Jag önskar att livet var som en match.

limp säger (23:11):
fast iofs är den nog det


limp säger (23:13):

man blir fälld av tjockisar
man fäller smalisar
man ramlar

man reser sig upp

man sammarbetar

man lär sig

man kämpar

man hittar luckor

man hittar vänner

man hittar motståndare

man gör mål

man släpper in mål

man tar en paus

man börjar om från början

man byter

man ger allt

man sjunker ihop

man tävlar

man har kul

man blir arg

man blir utvisad

man får berömm

man gör nått bra

man gör nått dåligt


limp säger (23:15):

...och när det bara återstår några sekunder av matchen, inser man alla rätt och fel.
Man blickar tillbaka och tänker vilka chanser man gjorde rätt i att ta och vilka man gjorde fel i att skippa. Vilkan chanser man gjorde fel i att ta, och rätt i att skippa.

Man ser om resultatet blev bra, och om man själv är nöjd med matchen.
Hur bra man gjorde ifrån sig, och hur bra de andra tyckte man gjorde ifrån sig.

Man ser om man förändrat något, hjälpt till att förbättra, elelr om matchen skulle varit likadan utan en.

Man är nöjd, eller missnöjd. Elelr lita av varje.
Men när signalen tjuter är det över, och då är det försent att ändra något.

ibland tycker jag nästan själv att jag är vis.




Kommentarer
Postat av: Mich

Du har så rätt så och jag vill gärna vara din medspelare i din livsmatch, om det är okej för dig?



du behöver ringa mig, jag får inte tag på dig. <3

2009-01-04 @ 13:21:18
URL: http://miichaaela.blogg.se/
Postat av: Lisen

Hey, du den visaste av dem alla! <3

2009-01-04 @ 15:04:48

Kommentera

Ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Din mailadress

Om du har en blogg, länka här!

Kommentera mera!

Trackback