Under ett duntäcke

Att man kan lägga no-lektioner som sista lektionen onsdag och torsdag. Jag fattar inte det. Tur att man har Lisa bredvid sig som livar upp stämningen i alla fall

Ann: ...och då vet vi att båda ämnena reagerar ihop med oktan. Vad är då det intressanta i det här?
Lisa: Inget. Absolut ingenting.

Jag håller med henne. Jag gillar egentligen kemi, men det går bara inte klockan tre en onsdags eftermiddag. Dessutom är det kallt som skam i kemisalen också.
Som tur är har jag och Lisa våra knep vi brukar ta till, allt ifrån att sjunga barnvisor till att analysera folk. Var fjärde vecka räknar vi mens-matte också. Förra lektionen tog vi till knepet "var-super-glad-och-abitiös-i-tio-minuter", Ann blev riktigt glad när vi viftade med våra händer och svarade invecklat på alla frågor. 
Tyvärr orkade vi inte ta till något knep idag utan lät bara tiden smyga fram istället.

Nu sitter jag här under ett duntäcke och läser om atomer. Snart är det träning!


Hoppas inte jag är så katig på plan ;D


Kommentarer
Postat av: FL

åh, vad söt :D

Skanar dig, men vi ses snart? :)

2009-02-18 @ 17:08:43
Postat av: labb-partner

jag gillar no;n med dig. jag gillar inte ämnet, och hör jag bara ordet NO så kryper det kalla kårar utmed ryggen. det är så jävla tråkigt.

men att sitta med dig, det äger! :D

hahaha, våra underbara kommentarer, mensmatten, matten överhuvudtaget ;), våra listor, skämt om folk i salen. ja, allt! :D <3

men hur ska jag klara mig en hel vecka utan dig mitt favoritbröd? :(

2009-02-18 @ 18:56:05

Kommentera

Ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Din mailadress

Om du har en blogg, länka här!

Kommentera mera!

Trackback