Falköping trip



Turen var på min sida imorses och jag han med bussen.
Ungefär vid ett befann jag och Mich oss vid stationen i Falköping.
Efter många om och men (och en påse godis på ICA kvantum), bestämde vi oss för att upp till Odenbadet.
Det tog sin tid.
När vi var klara där gick vi i alla fall ner till lilla blå, och tog en liten (stor?) fika. Varför jag skrev liten vet jag inte.
Kanske för att det skulle låta lite oskyldigt?
Jag är i alla fall ett fikamonster, för er som inte redan visste det.





När vi stod och väntade på bussen hem hade vi några mindre seriösa diskutioner.
Eller snarare, jag pratade, Michan vek sig av skratt.
Anledningen till detta var att en gubbe stod bakom mig och lyssnade, medans jag pratade om sexuella läggningar.
Den andra anledningen till Michans skratt anfall var att det tog en stund innan jag märkte detta.
När jag till slut i alla fall vände mig om för att se vad som stog på, lade gubben in en kommentar för att liksom upplysa mig om att han hört mitt snack. Situationen blev väldigt pinsam, men som tur var kom busschaufören och öppnade dörrarna just då.
Jag och Mich smet snabbt in.



Busschauför: Hej, förlåt att jag inte släppte in er tidigare.
Limp&Mich: Det är ingen fara (inte allt för övertygande)
Busschauför: ...men ni förstår den där gubben där utanför *pekar*. Han luktar så förskräckligt illa, och han sätter sig alltid längst frambredvid mig *suck*
Limp&Mich: okej
Busschauför: Så jag vill helst inte ha han här inne längre än nödvändigt.
Limp&Mich: okej
 Busschauför: Det går verkligen inte att andas när han är här. Han förgiftar hela bussen (dramatiskt)
Limp&Mich: Okej
Busschauför: Jag blir så förbannat trött på honom..
Limp&Mich: okej
Busschauför:  Så det var därför jag ... förlåt. Vart ska ni åka?
Limp&Mich: Stenstorp

Vi fick åka gratis. Ibland är det bra att lukta gott.



Kommentarer
Postat av: Mich

hahahah :D <333

2008-12-31 @ 00:25:18
URL: http://miichaaela.blogg.se/

Kommentera

Ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Din mailadress

Om du har en blogg, länka här!

Kommentera mera!

Trackback